דף בית > קהילת חברים > יזכור > אלרט קירשמן ז"ל
יזכור

חזרה




ארלט קירשמן (1947-2008)

ארלט נולדה ב-29/3/47 בבריסל, בלגיה, בת לנינה ודוד ליברמן.

גדלה בבלגיה, לאחר לימודי התיכון המשיכה את לימודיה בבית הספר הגבוה למתרגמים Instistut Superieur de Traduction et Interpretariat (ISTI), שנחשב לאחד המוסדות הטובים בעולם בתחום התרגום. היא סיימה את התואר בהצטיינות.

לאחר סיום לימודיה הגיעה ארצה וב-1967 לאחר מלחמת ששת הימים, התנדבה בקיבוץ אלונים. לאחר תקופה קצרה, החליטה לעלות לגור בישראל. 

ארבע שנים לאחר עלייתה ארצה, התחתנה ארלט עם גיורא קירשמן, עורך דין ואיש עסקים. הם התגוררו בכפר שמריהו וגידלו את שלוש ילדיהם: שירה (נולדה ב-1973), עדי (נולדה ב-1974) ודוד (נולד ב-1983). ארלט עבדה כמתורגמנית במסגרת פרטית וכן במסגרת ארגון המתורגמנים הבינלאומי AIIC, ובמשך השנים 1994-2000 כיהנה כיו"ר איגוד המתורגמנים בישראל. בשנת 2003 הפכה לסבתא לנכדתה נועם, ובהמשך נולדו לה נכדים נוספים - ליעם, ליבי, ורומי - משתי בנותיה.

ארלט היתה מצטיינת בתחומה המקצועי, ונחשבה לאחת המתרגמות הסימולטניות הטובות ביותר בארץ בשפות אנגלית-צרפתית, ועסקה גם בתרגום בכתב.

בשנת 2002 אובחנה כחולה יתר לחץ דם ריאתי. למרות תקופה ארוכה יחסית שבה חשה בטוב, עבדה ונסעה לחו"ל, בשנת 2006 חלה הידרדרות לשלב נוסף ומתקדם יותר במחלתה, ומשלב זה היכולת הנשימתית שלה הלכה והידרדרה, היא נאלצה לעבור אשפוזים תכופים, וסבלה משינויים בתרופות ומתופעות הלוואי שלהן.

לאורך שנות מחלתה, ארלט היתה שותפה פעילה בעמותה ליתר לחץ דם ריאתי בארץ, ונאמנה למצוינות ולהשקעה כפי שהיתה, שימשה במשך כמה שנים כגזברית העמותה. העמותה היוותה מקור תמיכה משמעותי עבורה, דבר מיוחד במינו היתה התנדבותה למען העמותה אף כאשר היתה במצב פיזי מאוד ירוד. לאורך כל שנות מחלתה, המשיכה ארלט לעבוד באהבתה הגדולה - תרגום סימולטני ובכתב - ותפקדה כסבתא, כאם, כאחות, כבת וכרעיה מסורה ומצוינת.

ארלט קירשמן נפטרה מהמחלה בקיץ ב-25/7/2008 כ"ג תמוז תשס"ח, לאחר מאבק בן כשבע שנים ביתר לחץ דם ריאתי. את נכדתה החמישית - יפעת שנולדה ב-2010 - היא לא זכתה לראות בחייה.

 

מספר מילים מאריה קופרמן -מנכ"ל העמותה:

 

שלום ורדי

 
קשה לכתוב על אמך בלשון העבר. היא היתה כה יקרה ללבנו ועשתה הכל בשקט ובשלוה כדבר המובן מאליו למען העמותה. דבר מיוחד במינו היתה עבודתה למען העמותה אף כאשר היתה תחת חולשה חזקה ביותר. אני זוכר כיצד הלכנו יחד לבנק לצורך חתימה משותפת, והיא פשוט נפלה לידי על הרצפה מרוב חולשה וסחרור, ולא רק שלא ויתרה על ההליכה לבנק אלא בקושי הסכימה שאעזור לה לקום מהרצפה.
הדבר המיוחד במינו שזכור וקיים אצלי עד היום כל רגע ממנה, הוא הזהירות שלה בלשונה . מעולם לא דיברה ולו מילה אחת לרעה או צליל של רע על הזולת. תמיד כיבדה את כולם וקיבלה הכל כמובן וברור ללא ביקורת ולו הכי קטנה על השני. כבוד זה לחברים וזהירותה מלשון הרע מלווים אותי עד היום כדוגמא לאדם בעל אישיות נעלה ביותר.

בברכה ובזיכרון חם ואוהב

אריה קופרמן - מנכ"ל העמותה ליל"ד ריאתי.

 

 

 

תרמו לעמותה צפו בסרטון תדמית הצטרפו לעמותה